سیبادو
ما را حمایت کنید
 
سیبادو

۲۰ سال از فعالیت کوئنیگسگ می‌گذرد و این خودروساز سوئدی به مناسبت ۲۰اُمین سالگرد تأسیس خود خود قصد دارد تا ابرخودروی آگرا One:1 را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ به نمایش بگذارد. این خودرو با حداکثر سرعت ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت و قدرت ۱۳۴۱ اسب بخار، چیزی فراتر از یک ابرخودرو خواهد بود.

 کوئنیگسگ ۲۰اُمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد و به همین سبب این متخصصان سوئدی با معرفی خودروی جدید خود به نام آگرا One:1 در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۴ ژنو، ابرخودروها را وارد مرحله‌ی جدیدی خواهند کرد. در واقع به خاطر اینکه این خودرو اولین خودروی تولیدی است که یک مگاوات نیرو (۱۳۴۱ اسب بخار) و نسبت نیرو به وزنِ یک به یک (کیلوگرم به اسب‌بخار) دارد، از ابرخودرو فراتر رفته و در واقع «اولین مگاخودروی دنیا» است.
این موشکِ جاده‌ای نیروی خود را از یک موتور دوقلوی توربوشارژ ۵ لیتری V8 می‌گیرد که خروجی آن نیروی ۱۳۴۱ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷۱ نیوتن‌متر است. تمامی این نیروها از طریق یک جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته دوکلاچه و یک دیفرانسیل الکترونیکی به چرخ‌ها انتقال داده می‌شود. درحالی‌که کوئنیگسگ مدعی است که در هنگام تولید One:1 حداکثر سرعت، عامل مورد توجه نبوده، ولی این خودرو در شبیه‌سازی خود رکوردی با حداکثر سرعت حدود ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت دارد که این خودرو را تبدیل به سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا می‌کند.
کوئنیگسگ می‌گوید به جای سرعت، بر روی اینکه One:1 یک «خودروی متمرکز بر روی مسیر» باشد، کار شده است. این خودروساز سوئدی مدعی شده است که با وجود نیروی رو به پایین به میزان ۶۱۰ کیلوگرم از طریق باله‌ی اکتیو عقب و فلپ‌های جلو سمت راست و چپ در سرعت ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت، One:1 با استفاده از لاستیک‌های مجاز، نیروی کرنرینگ (نیروی ایجادشده توسط لاستیک خودرو در هنگام دور زدن) معادل ۲G خواهد داشت. علاوه بر این‌ها، ارتفاع خودرو، تعدیل‌کننده‌ها و نسبت کمک‌فنرها متناسب با سرعت خودرو تنظیم می‌شوند. شاسی خودرو با استفاده از GPS می‌تواند جاده‌ی پیشِ رو را پیش‌بینی کرده و حتی راننده می‌تواند از طریق ارتباط نسل سوم که داده‌های خودرو رو به یک اپلیکیشن آیفون می‌فرستد، بعداً و از راه دور آن‌ها را مطالعه کند.
به نظر می‌رسد که One:1 همانند بوگاتی ویرون، جهشی در صنعت خودرو باشد. در هر صورت هنوز کسی در خارج از کوئنیگسگ این خودرو را نرانده است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:مدل جدید کوئنیگسگ , توسط سیبادو