ما را حمایت کنید
 
سیبادو

مصرف چای، قهوه و نسکافه باعث تبخیر آب بدن می شود و نیاز بدن را به آب افزایش می دهند.

 مصرف چای، قهوه و نسکافه باعث تبخیر آب بدن می شود شما می توانید با مصرف برخی مواد خوراکی از کاهش آب بدن جلوگیری کنید.
محمدرضا وفا متخصص تغذیه و رژیم درمانی با بیان اینکه همه افراد در همه گروه های سنی مختلف باید چهار گروه اصلی غذایی را در برنامه غذایی خود داشته باشد گفت:شیر و لبنیات کم چرب و نان تازه و غلات که از دانه های سبوس تهيه شده اند ،سبزی ها، صیفی ها و میوه جات، انواع گوشت كه افراد باید همه این ها را تازه مصرف کنند.
وی آب را مهمترین و سالم ترین نوشیدنی برای فصل تابستان دانست و افزود: در فصل تابستان با استفاده از میوه جات سبزیجات و صیفی جات سالم می توان آب مورد نیاز بدن را تامین کرد.
دکتر وفا با اشاره به اینکه در فصل تابستان مصرف غذاهای سرخ شدنی و چرب و مصرف ادویه ها و غذاهای ترش و خیلی شیرین هم و همین طور چای و قهوه و نسکافه کم می شود خاطرنشان کرد: مصرف این مواد منجر به دفع آب از بدن می شوند و نیاز بدن را به  آب افزایش می دهند.
 
ارسال در تاريخ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:چای قهوه تابستان , توسط سیبادو

اما تنها راه ثابت شده ای که برای رشد سریعتر مو وجود دارد این است که به سلامت آن توجه کنید. و البته باید از آسیب دیدن موهای خود هم جلوگیری نمایید تا مجبور نشوید موهای خود را قبل از اینکه به اندازه کافی بلند شوند کوتاه کنید.

 معجونی سالم برای سلامت موها

مواد لازم

    یک فنجان ماست بدون چربی
    2 فنجان شیر بدون چربی
    یک موز کوچک
    یک قاشق غذا خوری آرد گندم سبوس دار
    یک انبه متوسط یا کوچک
    یک قاشق غذا خوری وانیل
    یک قاشق غذا خوری ملاس


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:رشد سریع موی سر، رشد مو، موی , توسط سیبادو

با رعایت این نکات لپ تاپ خیس خود را از مرگ حتمی نجات دهید

 
اگر قرار است در زندگی کامپیوتری‌تان یک فاجعه رخ دهد، این فاجعه می‌تواند ریختن آب، چای یا هر مایع دیگری بر روی لپتاپ شما باشد! این اتفاق که بر روی لپتاپ‌ها به دلیل قابل حمل بودن زیاد هم رخ می‌دهد می‌تواند در صورت عکس‌العمل اشتباه به مرگ دائمی لپتاپ نیز منجر شود! در این ترفند به معرفی راه‌کارهایی که بایستی پس از خیس شدن لپتاپ انجام دهید خواهیم پرداخت.

1. در ابتدا پیش از انجام هر کاری آرامش خود را حفظ کنید و دست و پای خود را گم نکنید. با انجام صحیح این کارها می‌توانید لپتاپ خود را نجات دهید، در نتیجه نگران نباشید.

2. در عین حالی که آرامش خود را حفظ می‌کنید سریع نیز باشد. هر ثانیه‌ای که بگذرد امکان نفوذ بیشتری از رطوبت به داخل لپتاپ وجود دارد. در نتیجه زمانی برای نشستن و افسوس خوردن وجود ندارد.

3. لپتاپ را در صورت اتصال به برق از پریز جدا کنید و هر چه وسیله جانبی نظیر ماوس، فلش دیسک و... به لپتاپ متصل است را از آن جدا کنید. همچنین اگر باتری داخل لپتاپ است، آن را نیز بیرون بیاورید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 28 فروردين 1393برچسب:تاپ،لپ تاپ خیس،نجات لپتاپ،آب،خیس شدن تاپ، , توسط سیبادو

تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اکثر میوه‌ها گرد یا بیضی شکل هستند؟ سیب، لیمو، پرتقال، هندوانه، خربزه … به عبارت دیگر، چرا اکثر میوه‌ها دوست دارند گرد شوند؟

 جواب اینجاست که همه‌ی اجسام دوست دارند با از دست دادن کمترین انرژی، به بیشترین ثبات برسند؛ و بهترین شکل هندسی ممکن جهت پیروی از این قانون فیزیک، دایره است.
تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا اکثر میوه‌ها گرد یا بیضی شکل هستند؟ (سیب، لیمو، پرتقال، هندوانه، خربزه …) به عبارت دیگر، چرا اکثر میوه‌ها دوست دارند گرد شوند؟ ! تمام طبیعت بر اساس قوانین ریاضی و فیزیک نوشته شده است، و این جریان از آنجا سر در می‌آورد که تمام کائنات به گونه‌ای تمایل دارند همیشه در کمترین سطح انرژی ممکن قرار داشته باشند.
از طرف دیگر، بین هر دو جسم که در کنار یکدیگر قرار دارند، نیروی بین سطحی وجود دارد. میوه‌ها هم که از زمان تولد در تماس با هوا هستند و بین میوه و هوا، سطح مشترکی وجود دارد، و می دانیم که سطح دایره یا بیضی، دارای کمترین سطح نسبت به دیگر اشکال است؛ و هرچه این سطح کمتر باشد، طبیعتا انرژی سطح مشترک نیز کمتر است. یعنی میوه‌ها گرد یا بیضی شکل می‌شوند تا به کمترین انرژی بین سطحی دست یابند.
اما سیارات و کرات دیگر چرا گرد هستند؟ در مورد سیارات و کرات دیگر آسمانی مانند زمین، مشتری، زهره و … این مطلب چگونه است؟ آنجا که دیگر هوایی وجود ندارد؟ آنجا که اجسام در تماس با چیزی نیستند؟
  جواب اینجاست که همه‌ی اجسام دوست دارند با از دست دادن کمترین انرژی، به بیشترین ثبات برسند؛ و بهترین شکل هندسی ممکن جهت پیروی از این قانون فیزیک، دایره است. به همین دلیل است که وقتی توده‌ای از گرد و غبار قرار است یک سیاره را تشکیل بدهند، به شکل دایره در می‌آیند.
 
 
 
ارسال در تاريخ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:میوه گردبودن شکل هندسی , توسط سیبادو

نوشیدنی‌هایی که به صورت طبیعی یا صنعتی آنها را تهیه و از آن برای افزایش رطوبت و کاهش دمای بدن‌مان استفاده می‌کنیم اما علاوه بر این نوشیدنی‌ها که قالب آنها از آبمیوه و عصاره انواع و اقسام میوه‌های تابستانی تهیه می‌شود، می‌توانید از عرقیات گیاهی نیز بهره ببرید.

 در فصل تابستان بیشتر از فصل‌های دیگر سال تمایل به نوشیدن انواع و اقسام آبمیوه‌ها و نوشیدنی‌های خنک داریم و بیش از هر فصل دیگری از این نوشیدنی‌ها در سبدغذایی خود قرار می‌دهیم. نوشیدنی‌هایی که به صورت طبیعی یا صنعتی آنها را تهیه و از آن برای افزایش رطوبت و کاهش دمای بدن‌مان استفاده می‌کنیم اما علاوه بر این نوشیدنی‌ها که قالب آنها از آبمیوه و عصاره انواع و اقسام میوه‌های تابستانی تهیه می‌شود، می‌توانید از عرقیات گیاهی نیز بهره ببرید.
به گزارش sebado به نقل از سیب سبز ؛ تهیه شربت از عرقیات گیاهی علاوه بر آنکه می‌تواند از عطش و دمای بدن‌تان بکاهد، می‌تواند فواید متعددی برای سلامت جسم و روح شما داشته باشد. در روزهای باقی‌مانده از تابستان این شربت‌های گیاهی را در کنار اعضای خانواده تهیه کرده و تابستانی خنک و سالم را با عرقیات گیاهی تجربه کنید.
  به نوزادتان شیر می‌دهید رازیانه را فراموش نكنید
به گفته درمانگران طب سنتی خانم‌هایی كه در دوران شیردهی قرار دارند و به نوزادشان شیر می‌دهند با نوشیدن عرق رازیانه یا دمنوش تهیه شده از گیاه رازیانه می‌توانند به ازدیاد میزان شیر خود و تغذیه بهتر نوزادشان امیدوار باشند.  توجه داشته باشید كه عرق رازیانه از جمله عرق‌های گیاهی با طبع گرم است كه مصرف بیش از اندازه آن توسط افراد گرم مزاج توصیه نمی‌شود، بنابراین بهتر است برای استفاده از خواص این عرق گیاهی حتما با متخصص طب سنتی مشورت كنید. این عرق گیاهی علاوه بر این در درمان سنگ كلیه و مثانه و همین‌طور كاهش دردهای قاعدگی در زنان توصیه شده است.




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 27 فروردين 1393برچسب:عرقیات گیاهی تابستان , توسط سیبادو


روانشناسان برای عشق سه مرحله پیشنهاد نموده اند: شهوت، مجذوبیت و تعلق. هر کدام از این مراحل بدلیل وجود هورمونها و مواد شیمیایی خاصی ایجاد میشوند.

دلایل دوست داشتن و عاشق شدن از نظر علمی

مغر توسط مجموعه ای از مواد شیمیایی اثر بخش، ما را در دام عشق گرفتار می آورد. تـصور بر این است که در حال گزینش شریکی برای خود هستیم، در حالی که ممکن است طعمه ای دلباخته برای دام دوست داشتنی طبیعت بیش نباشیم.

آنگونه که شما تصور میکنید نیست…

روان پژوهان نشان داده اند در حدود ۹۰ ثانیه تا ۴ دقیقه زمان لازم است تا شما درباره عشق کسی تصمیم گیری نمایید.
تحقیقات گویای این مطلب میباشند:

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:عشق،تعلق،آدرنالین, توسط سیبادو

وقتی می خوابید حدود 8 میلیمتر قد می کشید و وقتی بیدار می شوید دوباره به قد اول خود بر می گردید. دلیل این امر آن است که وقتی نشسته یا ایستاده اید، صفحات غضروفی بین مفاصل،به خاطر جاذبه ی زمین مثل اسفنج فشرده می شوند.

 چشم
دلیل وجود ابرو ها این است که از ریخته شدن عرق به داخل چشم ها جلو گیری کند.
دیابت اولین علت نابینایی در آمریکا است.
انسان در هرسال بیش از 6 ملیون بار پلک می زند.
 
موها
یک مرد معمولی حدود 5 ماه از عمر خود را صرف اصلاح موهای صورت می کند.
مو دومین بافت در بدن است که سریع ترین رشد را دارد. مغز استخوان رتبه ی اول را دارد.
موها وناخن ها از یک ماده تشکیل شده اند.
 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:چشم،مو،مغز،بدن،قلب , توسط سیبادو

شما در هنگام شروع به مطالعه‌ی یک کتاب جدید چه می‌کنید؟ کتاب‌های درسی‌تان را چگونه مطالعه می‌کنید؟ آیا می‌دانید که مطالعه نیز مانند هر کار دیگر روش‌ها و تکنیک‌های خاص خود را دارد؟در ادامه برخی از شیوه‌های موثر مطالعه و یادگیری را مرور می‌کنیم:

 1- در فواصل زمانی کوتاه اما پیوسته درس بخوانید:
آمار نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید.

از آنجا که مغز انسان به منظور “ساخت پروتئین” و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است، بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:مطالب مطالعه درس درسی بهبود روش , توسط سیبادو

چشم ها به استراحت نیاز دارند.امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم

  چگونه از خستگی چشم ها در برابر کامپیوتر جلوگیری کنیم؟

 امروزه بسیاری از ما ساعات کاری خود را مقابل صفحه مانیتور سپری می کنیم و وقتی به خانه می رسیم هم خستگی تن خود را جلوی صفحه تلوزیون (یا مجددا مانیتور کامپیوتر) به در می کنیم، اما با خستگی چشمهایمان چه کنیم؟ ‏

خستگی و حتی درد چشمها در برابر مانیتور یکی از شایعترین مشکلاتی است که کاربران کامپیوتر با آن مواجه اند. مساله ای که بعضی وقتها ممکن است حتی مانع از فعالیت عادی و یا خوابیدن هم بشود. شاید شما هم قبلا گرفتار چنین مشکلی شده اید و حتی به دنبال راه حلی برای آن هم گشته اید. اما چه کار باید کرد؟ ‏

اولین کار این است که "خستگی چشمها" را بشناسیم. یا آنگونه که این روزها مرسوم است: خستگی چشمها را از نو تعریف کنیم!



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ یک شنبه 24 فروردين 1393برچسب:چشم کامپیوتر خستگی , توسط سیبادو

 

 

 

همانطور كه مستحضريد كارت ويزيت اولين چيزيست كه مشتري از كسب و كار شما ميبيند. حال اگرآن كارت خوب و اصولي طراحي شده باشد مي تواند بر روي مشتري شما تاثير مثبت گذارد به همان اندازه كه يك طراحي بد مي تواند تاثيرات بد و مخرب بگذارد. پس نتيجه مي گيريم اولين تاثيري را كه شما مي توانيد بر روي مشتريان خود بگذاريد توسط كارت ويزيت است . خوب اكنون به اهميت يك كارت ويزيت خوب بيشتر پي ميبريم.

 
كارت ويزيت خوب چه خصوصياتي بايد داشته باشد
متاسفانه برخي از دوستان كارت ويزيت را بسيار شلوغ و با رنگ هاي تيره كار مي كنند.ازدياد متن و عكس و آرم و... هيچ فضاي خالي اي در كارت باقي نمي گذارد و كار را شلوغ و درهم مي نمايد.
كارت ويزيتي را كه يك طراح حرفه اي طراحي مي كند بايد از يك طراحي تميز و مختصر و البته مفيد برخوردار بوده و داراي حداقل عناصر گيج كننده باشد.ازاستفاده از متون طولاني بپرهيزيد.بعضي از كارت ها را كه مي بينيم اندازه يك تراكت متن دارد.اشتباه نكنيد در كارت ويزيت نبايد تمامي توضيحات كار شما درج گردد.فقط نام ، آرم ، آدرس و تلفن را در كارت ويزيت درج كنيد ، حال در صورت لزوم يك توضيح بسيار مختصر و مفيد هم مي توانيد در كارت بگذاريد ولي بيش از اين ديگر كار شما را شلوغ و غير اصولي مي كند.متن كارت بايد اطلاعات ضروري را عنوان كند. همچنين  يك تصوير خوب و مرتبط مي تواند گويا تر از صدها جمله باشد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 فروردين 1393برچسب:آموزش طراحي آموزش طراحي كارت ويزيت طراحي كارت ويزيت خوب , توسط سیبادو

 مسجد مرکز نیایش به درگاه خداوند است از زمان ظهور اسلام اصلی ترین محل تجمع و گروه ها بوده است مسجد یادآور سجده و کرنش است که زیباترین شکل و شیوه ی پرستش و بندگی می باشد.

   مساجد بهترین کارگاه ارتباط انسان با خداست. نظام تشکیل دهنده مساجد دو عنصر اصلی گنبد و گلدسته ها یا مناره ها می باشد. و این دو عنصر اصلی در هسته مرکزی به نام محراب خلاصه می شود . محراب همان محلی است که الگوی زبانی مسجد در آن قرار دارد پس تحلیل ما این است که از گنبد و مناره ها شروع و به محراب ختم می شود دراین بحث سه عنصر گنبد، مناره و محراب را شرح می دهیم.  

  با دیدن گنبد یا مناره متوجه جایی به نام مسجد می شویم شکل آن غالباً کروی شکل است. و نمی توان ابتدا وانتهایی برای آن مشخص کرد. این کروی بودن نمایانگر کلیت یا کلی بودن می باشد بر بالای گنبد نیز میله ای که به نام مقدم الله روی آن قرار دارد مزین می باشد و در کنار مسجد غالباً گلدسته ها قرار دارند که تعداد آنها متغیر می باشد وبعضی از مساجد نه گنبد و نه گلدسته دارند به همین دلیل نتیجه می گیریم این دو عنصر عناصر اصلی مسجد نمی باشند و عنصراصلی دیگری وجود دارد.

  



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 فروردين 1393برچسب:مسجد معماری گنبد محراب مناره معماری مساجد , توسط سیبادو

بازی با آب یکی از بهترین، اساسی ترین و لذت بخش ترین کارهایی است که کودکان انجام می دهند. آب جذبه ای سحرآمیز برای آنها دارد . کودکی که با آب بازی می کند، در حال یادگیری علت و معلول گرما و سرما، جاری شدن و فرو رفتن در زمین است. این کودک پس از آنکه به عنوان موجودی کوچک در دنیایی بزرگ، یک روز سخت را پشت سر گذاشت، با آب بازی آرامش می یابد.

 آب بازی باعث تسکین عصبانیت های کودک شده و کودک از طریق آن از ناراحتی ها، فشارها و تنش ها رهایی یافته و احساس آرامش می کند. چون کودکان آب بازی را بسیار دوست دارند از این طریق می توان مفاهیم و مطالب بسیاری را به آنها آموخت و موجبات رشد مهارت ها و توانایی های مختلف آنها را فراهم ساخت.

رشد توانایی ها و مهارت های مختلف کودکان به وسیله آب بازی
الف.  رشد خلاقیت و ابتکار
 آب بازی کمک می کند تا بچه ها افکار خلاقشان را رشد بدهند. از آنجا که آب بازی جذابیت بسیاری برای کودکان دارد، آنها ساعت ها وقتشان را صرف آن می کنند. والدین و مربیان می توانند به وسیله بازی های متنوع و از طریق پرسش های مختلف، تفکر خلاق را در کودکان پرورش دهند. بعضی از این پرسش های پرورش دهنده:
1. چطور باران در آسمان شکل می گیرد؟
2. چه چیزهایی در آب شناورند و چه چیزهایی زیر آب می روند؟
3. چطور باران و برف در آسمان شکل می گیرد؟
4. چه چیزهایی با آب می پزند؟
بعضی از بازی های پرورش دهنده خلاقیت عبارتند از:
1. اشیا گوناگونی به کودک بدهید که آن را داخل آب قرار داده، ببینید که آیا فرو می رود یا روی آب شناور می ماند و درباره آن صحبت کنید "چه اتفاقی می افتد؟" اوه نگاه کن روی آب ایستاده شنا می کند"، "نگاه کن، آن یکی پایین رفت، زیر آب"  


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 فروردين 1393برچسب:پرورش خلاقیت کودکان بازی , توسط سیبادو

چندین دانستنی علمی شگفت انگیز از موضوعات مختلف: در هر ۵ ثانیه یک کامپیوتر در سطح جهان به ویروس آلوده میگردد.

 -  ظروف پلاستیکی ۵۰ هزار سال طول میکشد تا در طبیعت شروع به تجزیه شدن کنند.

- اغلب مارها دارای ۶ ردیف دندان میباشند.

- ۹۰% سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است.

- ۱۰ درصد وزن بدن انسان (بدون آب) را باکتریها تشکیل میدهند.

- ۱۱ درصد جمعیت جهان را چپ دستان تشکیل میدهند.

- از هر ۱۰ نفر، یک نفر در سراسر جهان در جزیره زندگی میکند.

- ۹۸ درصد وزن آب از اکسیژن تشکیل یافته است.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ جمعه 22 فروردين 1393برچسب:دانستنی های جمله نمیدونستین , توسط سیبادو

پی‌پال به انگلیسی: PayPal یک شرکت تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی لحظه ایست. سامانه‌ی پی‌پال پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و بصورت آنی ممکن می‌سازد...

  پی‌پال (به انگلیسی: PayPal) یک شرکت تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی لحظه ای است. سامانه‌ی پی‌پال پرداخت و انتقال وجه را از طریق اینترنت و بصورت آنی ممکن می‌سازد. گستردگی و مقبولیت این سامانه بین سایت‌های اینترنتی و کاربران ناشی از هزینه‌های اندک آن در قبال خدمات، کاربرد آسان و امکانات کم‌نظیر آن است.

یک حساب پی‌پال می‌تواند از طریق حساب بانکی و یا کارت اعتباری شارژ شود. دریافت‌کنندگان از طریق پی‌پال نیز می‌توانند پول خود را از طریق چک، واریز به حساب خود در پی‌پال و یا واریز به حساب بانکی دریافت کنند.
پی‌پال روند پرداخت برای خریدهای اینترنتی، سایت‌های حراج و سایر کاربردهای اقتصادی را با دریافت هزینه انجام می‌دهد. همچنین ممکن است برای انتقال و دریافت پول نیز هزینه‌ای دریافت دارد که بسته به مقدار پول جابجا شده است. هزینه‌ها بسته به نوع ارز انتقالی، شیوه انتقال، کشور ارسال کننده، کشور دریافت کننده و مقدار پول جابجا شده متغیر هستند.
 همچنین خریدهای انجام شده در سایت ای‌بی با کارت اعتباری و از طریق پی‌پال، اگر فروشنده و خریدار هرکدام از نوع ارز متفاوتی استفاده کنند، شامل هزینه‌ای مازاد خواهد بود. پی‌پال از ضوابط و قوانین بسیار سخت و دقیق مالی برخوردار است تا از پول شویی و انتقال درآمدهای غیرمشروع جلوگیری کند. در سوم اکتبر ۲۰۰۲، پی‌پال به عنوان یک شرکت جانبی کاملاً به مالکیت ای بی درآمد. دفاتر مرکزی پی‌پال در شهر سن هوزه، ایالات متحده آمریکا و در مجاورت دفاتر شرکت ای‌بی مستقر هستند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 21 فروردين 1393برچسب:پیپال ،پیپال وریفای شده،افتتاح حساب پیپال , توسط سیبادو

گروهی از دانشمندان اخترشناس می‌گویند کره ماه، نود و پنج میلیون سال پس از شکل گیری منظومه شمسی به وجود آمده است.

 به گزارشsebado به نقل از خبرگزاری فرانسه از پاریس؛ بر اساس مدلی که دانشمندان علم نجوم ترسیم کرده اند، منظومه شمسی حدود چهار میلیارد و پانصد و شصت میلیون سال پیش تشکیل شد و کره ماه هم 95 میلیون سال بعد، در اثر برخورد زمین با سیاره دیگری که هم اندازه کره مریخ بود، به وجود آمد.

تاکنون فرضیه‌های زیادی در مورد زمان به وجود آمدن کره ماه ارائه شده و زمان تولد قمر کره زمین را برخی سی میلیون سال، برخی پنجاه میلیون سال و گروهی هم یکصد میلیون سال پس از تشکیل منظومه شمسی تخمین زده اند.
اما گروهی از اخترشناسان فرانسوی، آلمانی و آمریکایی از رصدخانه کوت دازور در نیس فرانسه، از شیوه ای متفاوت بر پایه شبیه سازی های دیجیتال برای تخمین سن کره ماه استفاده کرده اند و در این تحقیقات، به وجود ارتباط میان زمانی که در اثر برخورد زمین با یک کره دیگر، ماه بوجود آمد و مقدار املاح و کانی هایی که زمین از این برخورد عظیم به دست آورد، پی بردند. این دانشمندان می گویند ارتباط کشف شده، در واقع ساعتی حقیقی برای تعیین زمان وقوع حادثه ای است که به تولد کره ماه منجر شد.
این ساعت جدید، زمان تولد کره ماه را نود و پنج میلیون سال پس از تشکیل منظومه شمسی تشخیص داده است. این شیوه علمی همچنین تاکید دارد در میان سیارات منظومه شمسی، بیشترین زمان صرف تشکیل کره زمین شده است.
 
 
 
ارسال در تاريخ پنج شنبه 21 فروردين 1393برچسب:ماه، تاریخ تولد , توسط سیبادو

فیس‌بوک در پی رساندن اینترنت به همه ساکنان زمین است

 خبرسازی‌های  فیسبوک  پایان‌ناپذیر است. این کمپانی حالا از رویایی بزرگ پرده برداشته و می‌گوید قصد دارد با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین٬ ماهواره‌ها و لیزر همه ساکنان کره زمین را به اینترنت متصل کند.
اگرچه جمعیت آنلاین جهان چندی است که از مرز دو میلیارد نفر گذشته٬ اما همچنان دو سوم از ساکنان زمین به اینترنت دسترسی ندارند. اتصال محرومان از اینترنت به دنیای آنلاین٬ یکی از مهم‌ترین رویاهای  زاکبرگ٬ بنیان‌گذار بلندپرواز فیس‌بوک است.
فیس‌بوک جمعه (۸ فروردین٬ ۲۸ مارس) از تاسیس یک مرکز پژوهشی در دل این کمپانی عظیم خبر داد که ماموریت‌اش یافتن راه‌هایی نوین برای رساندن اینترنت به کسانی است که به آن دسترسی ندارند؛ تحولی مهم در تکامل فیس‌بوک که نویددهنده آینده‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز برای دنیاست.
این لابراتوار پژوهشی که Connectivity Lab نام گرفته٬ ماموریت‌اش تامین اینترنت ارزان و دسترسی حداقلی به دنیای آنلاین برای همه ساکنان زمین است.
پژوهشگران و متخصصان هوا و فضا و فن‌آوری‌های ارتباطی در این مرکز قرار است مشغول توسعه تکنولوژی‌های جدیدی شوند که با بهره‌گیری از هواپیماهای بدون سرنشین (پهپادها)٬ ماهواره‌ها و لیزر می‌توانند دامنه نفوذ اینترنت در جهان را گسترش دهند و آن را به دورترین نقاط این کره خاکی هم برسانند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:اینترنت، فیسبوک، اینترنت دنیا , توسط سیبادو


اسرار وای فای های رایگان که در اماکن عمومی ارائه میشوند.

 استفاده از Wi-Fi رایگان در انجام این کارهای مهم یک سری مشکلات اساسی دارد که یکی از آنها Snooping یا جاسوسی است . در واقع باز بودن شبکه برای تمام کاربران این اجازه را به افراد می دهد تا بتوانند ارتباطات دیگر را چک کنند . بگذارید این گونه برای شما توضیح دهیم .
زمانی که شما و دیگر اعضای خانواده در حال استفاده از یک WiFi در منزل خود هستید و هر کدام از یک دستگاه استفاده می کنید ، هیچ کس نمی تواند ببیند که دیگری چه سایتی را باز کرده یا در حال انجام چه کاری است . این به دلیل همان رمز گذاری منحصر به فردی که برای هر فرستنده و گیرنده به طور جداگانه انجام می شود است . اما در مکان های عمومی که اینترنت را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهند به دلیل اینکه هیچ کلمه ی عبوری برای اتصال به مودم وجود ندارد این رمز گذاری انجام نمی شود و افراد می توانند چک کنند که شما چه سایتی را باز کرده اید یا در حال حاضر مشغول انجام چه کاری هستید . نرم افزارهایی در این زمینه وجود دارند که به افراد این امکان را می دهند تا تراکنش های اینترنتی دیگران را کنترل کنند . مثل Firesheep یا یک برنامه ی دیگر مثل Wireshark که کمی پیشرفته تر است و نکات ریز را هم در اختیار فرد جاسوس قرار می دهد.




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:وای فای رایگان،جاسوسی،اینترنت رایگان , توسط سیبادو


مایکل پراگر جراح و متخصص زیبایی، موفق شده است در خانم هایی که ساعات طولانی پشت رایانه می نشینند، پدیده ای به نام چهره کامپیوتری را شناسایی کند.

 "مایکل پراگر" جراح و متخصص زیبایی، موفق شده است در خانم هایی که ساعات طولانی پشت رایانه می نشینند، پدیده ای به نام "چهره کامپیوتری" را شناسایی کند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، به گفته وی تمامی این خانم ها که از مراجعه کنندگان وی به شمار می روند، نشانه هایی از سالخوردگی زودهنگام از قبیل چین خوردگی های عمیق را بر روی گردن و صورت دارند.

 ایشان معتقدند افرادی که عادت دارند هنگام کار با رایانه و نگاه کردن به نمایشگر آن، اخم های خود را در هم بکشند و یا عضلات چشم های خود را منقبض کنند (یعنی چشم هایشان را جمع کنند)، به مرور زمان خطوط عمیقی را بر روی چهره های خود به وجود خواهند آورد.

 به گفته وی آنچه بیش از همه چیز شگفت انگیز است، پژمرده شدن زودهنگام پوست و ماهیچه های فک پایینی در خانم ها به دلیل نشستن طولانی مدت در پشت رایانه است، زیرا نگاه کردن طولانی مدت به سمت پایین ماهیچه های گردن را کوتاه می کند و علاوه بر آویزان شدن پوست گردن، غبغب به شکل گردنی ثانویه ظاهر می شود.

پیری پوست صورت

وی اخطار می دهد این پدیده با خو گرفتن هر چه بیشتر نسل ها و استفاده ناگزیر از رایانه ها در طول روزهای زندگی پیشرفته تر خواهد شد و طی 10 سال آینده خانم هایی که از 20 سالگی خود با رایانه ها اخت گرفته اند، ظاهری بسیار پیر و پژمرده پیدا خواهند کرد.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 20 فروردين 1393برچسب:تغییر چهره پشت کامپیوتر , توسط سیبادو


اگر علاقه دارید که بدانید چرا ویندوز رایانه شما هنگ می کند، دریچه برای شما کاربران گرامی گزارشی جامع از دلایل هنگ ویندوز تهیه کرده است.

 اولین خواسته ی هر فرد از رایانه خود سرعت بالا است، حال دلایلی مختلفی اعم از ضعف سخت افزاری، عدم هماهنگی قطعات، ویروس ها و … سبب کاهش سرعت و عملکرد رایانه می شوند که دریچه گزارش جامعی از این دلایل برای شما کاربران گرامی تهیه کرده است.

صفحات آبی، مشکلات هنگام بوت و فریز شدن برنامه‌ ها از جمله رایج‌ترین مشکلاتی به شمار می‌رود که در سیستم‌عامل ویندوز مشاهده می‌شود و تنها راه خلاصی از آنها نیز راه‌اندازی مجدد رایانه است. همان‌طور که می‌دانید راه‌اندازی دوباره رایانه در این شرایط نیز مشکلات مربوط به خودش را دارد که برخی آنها عبارت است از: ذخیره نشدن و ناتمام ماندن کارهای در حال انجام و به‌هم ریختگی اطلاعات ذخیره‌ شده روی هارد‌دیسک.

علاوه بر این ها، مشکل بسیار بزرگ دیگری نیز وجود دارد و آن هم خسته‌کننده بودن استفاده از رایانه در چنین شرایطی است. بسیاری از کاربران با بروز هنگ‌های متوالی در سیستم‌عامل عصبانی شده و کار با رایانه برای آنها بسیار خسته‌کننده می‌شود. تصور برخی‌ کاربران بر این است که سیستم‌ عامل ویندوز باگ‌های بسیاری دارد و همین باگ‌ها موجب بروز این مشکلات می‌شود، اما نظر کارشناسان این‌طور نیست. به عقیده کارشناسان، ویندوز یک سیستم‌عامل پایدار است و بسیاری از کاربران نیز با ثبات و بدون مشکل به استفاده از آن می‌پردازند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:کامپیوتر هنگ کردن خرابی کامپیتر , توسط سیبادو

حتما تاکنون با مارمولک‌ها و قابلیت فوق‌العاده‌ی آن‌ها در راه‌رفتن بر روی سطوح عمودی مواجه شده‌اید. دانشمندان با الهام‌گیری از نحوه‌ی عملکرد پای این جانوران توانسته‌اند چسبی طراحی کنند که می‌تواند تقریباً به هر سطحی بچسبد و البته درست مشابه با پای مارمولک‌ها به سادگی نیز جدا شود. البته بر خلاف چسب‌هایی که تاکنون ساخته شده‌اند پای مارمولک‌ها می‌تواند تا هزاران بار چسبیدن و باز شدن تاب بیاورد، بی آنکه قدری از کیفیت چسبندگی آن کاسته شود. هم اکنون پژوهشگران در دانشگاه Carnegie Mellon با همکاری بنیاد فناوری Karlsruhe در آلمان موفق شده‌اند قدمی دیگر به سمت کاربردی‌شدن این چسب‌ها با ارائه قابلیت خود تمیز‌شوندگی بردارند.

 پاهای مامولک‌ها این قابلیت خارق‌العاده خود را مدیون میلیون‌ها تارموی ریزی هستند که قادرند به صورت موقت به سطح مورد نظر در مقیاس مولکولی متصل شده و توسط نیروی جاذبه‌ی واندروالسی بین خود چسبندگی ایجاد کنند. هنگامی که مارمولک به سمت جلو قدم بر می‌دارد، در اثر اصطکاک ایجاد شده توسط نیروی کشش پا با سطح زیرین، بیشتر ذرات بزرگی که این مویچه‌ها را آلوده کرده اند پاک می‌شوند و ذرات کوچک‌تر نیز به داخل آن‌ها رفته و به سطح پوست مارمولک می‌رسند؛ در نتیجه دخالتی در سازوکار چسبندگی نکرده و ضمناً پای مارمولک نیز همواره تمیز خواهد بود! این همان ساز‌و‌کار خود تمیز شوندگی است که پژوهشگران در پی تقلید از آن هستند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:چسبهای برای حرکت روی دیوار , توسط سیبادو

غول سلاح های دنیا را بشناسید. نیاز هیتلر به سلاحی قدرتمند که بتواند از راه دور دیوار دفاعی فرانسه را در هم بشکند موجب شد تا بزرگترین سلاح تاریخ با نام "گوستاو" در سال1941 ساخته شود.

 

خبرگزاری فارس:

 به گزارش گروه خواندنی های فارس، نیاز هیتلر به سلاحی قدرتمند که بتواند از راه دور دیوار دفاعی فرانسه را در هم بشکند موجب شد تا بزرگترین سلاح تاریخ  با نام "گوستاو" در سال1941 ساخته شود.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:گوستاو،بزرگترین اسلحه جهان , توسط سیبادو

آب کردن چربی های اضافه پهلوها .لازم نیست از رژیم های غذایی سفت و سخت استفاده کنید. بلکه با اندکی تغییر در روند زندگی، می توان در طول عمر، از داشتن اندامی زیبا ،لذت ببرید.

 پیروی از تغذیه مناسب و کم کالری، به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید و سلامتی شما را تضمین می کند. انتخاب غذای مناسب به همراه استفاده از سبزیجات و میوه جات، حبوبات، غلات سبوس دار، پروتئین بدون چربی، محصولات لبنی کم چرب، انرژی کافی در طول روز را به بدن رسانده و باعث می شود بر گرسنگی خود غلبه کنید و در نتیجه کمتر میل به غذا خوردن خواهید داشت. این قدم دیگری در جهت کاهش وزن است. ابتدا وزن کم خواهید کرد و همین شرایط را ادامه خواهید داد.

 
راههای ساده برای سوزاندن 100 کالری

در اینجا به معرفی چند راه ساده و سریع، برای سوزاندن 100 کالری انرژی در روز، می پردازیم.

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 19 فروردين 1393برچسب:بین بردن چربی های پهلو , توسط سیبادو

همانطور که پیش‌تر و در اخبار اولیه CES 2014 به اطلاع شما رسانده بودیم، تبلت‌‌های جدید سامسونگ در سه نسخه مختلف عرضه می‌شوند. امروز ما شانس کار کردن با تبلت Galaxy Tab Pro 10.1 را داشتیم؛ تبلتی که مجهز به پردازنده اسنپدراگون 800، 2 گیگابایت حافظه رم، یک نمایشگر 10.1 اینچی Super Clear LCD با رزوولوشن 2,560 در 1,600 و سیستم‌عامل اندروید 4.4 است. عرضه عمومی این تبلت از فصل جاری آغاز خواهد شد.

  طراحی و ارگونومی
قاب، دکمه ها و جنس پشت تبلت نیز در هر سه مدل مشابه است. جنس بدنه پشتی Galaxy Note Pro 12 از چرم مصنوعی است که علاوه بر ایجاد حس خوب هنگام در دست گرفتن آن و جلوگیری از سر خوردن، دغدغه کاربر از جذب اثر انگشت و لک برداشتن تبلت را نیز از بین می‌برد. در لبه سمت راست این تبلت درگاه میکرو اس-دی و میکرو سیم کارت به چشم می‌خورد. اسپیکرها در لبه سمت راست و چپ قرار دارند. در لبه بالایی اینفرارد تعبیه شده است. در پشت تبلت نیز دوربین 8 مگاپیکسل و فلاش LED جاسازی شده است. در جلو و پایین صفحه‌نمایش، دکمه فیزیکی در مرکز به همراه دکمه‌های لمسی در سمت چپ و راست آن قرار گرفته‌اند. در لبه پایینی گلکسی تب پرو نیز ورودی میکروفون و پورت میکرو یو اس بی مشاهده می‌شود.
 چینش دکمه‌ها و ورودی‌ها منظم و استاندارد بوده و اگر چه سایز صفحه‌نمایش امکان کار با آن توسط یک دست را ناممکن می‌سازد، ولی وزن متعادل و جنس بدنه مرغوب آن، شما را از در دست گرفتن این تبلت راضی خواهد ساخت.

 

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:تبلت جدید سامسونگ , توسط سیبادو

اين روزها وقتي از نمايشگرهاي صفحه لمسي سخن به ميان مي‌آيد، بي‌اختيار فكرها متوجه تلفن‌هاي همراه هوشمند و رايانه‌هاي لوحه‌اي تبلت‌ها مي‌شود. سال 1386 كه اپل،آيفون را به بازار عرضه كرد به تبديل محصولات تجملي چون تبلت‌ها و تلفن‌هاي همراه هوشمند به صنايع ميلياردي دلاري سرعت بخشيد و رقابت نرم‌افزاري سيستم‌هاي عامل iOS اندرويد و ويندوزفون به صورت ديوانه‌وار اقبال عمومي از اين صفحات را افزايش داده است.

  به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،بيشتر گجت‌هاي لمسي موفق در چند سال گذشته در يك چيز مشترك بوده‌اند؛ يك صفحه لمسي خازني كه (capactive) داراي قابليت تشخيص ورودي‌هاي متعدد در يك زمان است. به اين ترتيب تعامل با يك موبايل جديد اندرويدي درست مانند تعامل با مدل اوليه يك آيفون است. با آن‌كه زيربناي فناوري ساخت آنها يكسان است؛ اما موارد اختلاف بين آنها فهرستي بلند بالاست. صفحه نمايش‌هاي لمسي امروزي كه در تبلت‌ها و تلفن‌هاي همراه به كار مي‌روند، از نظر ساخت كمي با صفحه لمسي‌هاي خازني كه پيشتر ذكر كرديم، تفاوت دارند.
آنها از لايه‌هاي متعددي تشكيل شده‌اند. در بالا شما يك لايه شيشه‌اي يا پلاستيكي را براي حفاظت از كل لايه‌هاي مجتمع صفحه لمسي داريد. اين لايه معمولا از جنسي ضد خش مانند شيشه Corning’s Gorilla glass ساخته مي‌شود تا صفحه موبايلتان در مجاورت با محتويات داخل جيب شما آسيب نبيند. لايه زيرين آن لايه خازني است كه مسئوليت هدايت مقدار ناچيزي الكتريسيته را به عهده داشته و روي لايه نازك شيشه‌اي ديگري قرار دارد. در قسمت زير آن خود پنل LCD جا گرفته است. هنگامي كه انگشت شما به عنوان يك جسم رساناي طبيعي صفحه را لمس مي‌كند، با ميدان الكتريكي لايه خازني تداخل پيدا مي‌كند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:طرز کار نمایشگرهای لمسی , توسط سیبادو

یکی از مهم‌ترین بخش‌های غرفه کمپانی ال‌جی به تلفن منحنی‌شکل این کمپانی، یعنی G Flex اختصاص یافته بود که به تازگی توسط کمپانی کره‌ای معرفی شده است. این تلفن از لحاظ سخت‌افزاری چندان تفاوتی با گوشی‌های برتر موجود در بازار ندارد و فقط شکل خمیده آن، این محصول را به یک ابزار منحصر به فرد تبدیل کرده است.

 در دل جی‌فلکس یک پردازنده اسنپدراگون 800 با فرکانس 2.26 گیگاهرتز وجود دارد که به خوبی از پس همه کارها برمی‌آید. نمایشگر 6 اینچی این دستگاه از نوع OLED با رزولوشن HD است. کیفیت این نمایشگر در سطح بسیار خوبی قرار دارد و در نگاه اول به هیچ عنوان متوجه نمی‌شوید که رزولوشن دستگاه فقط 720p است! کنتراست تصویر و نمایش رنگ‌های سفید و مشکی در این نمایشگر بسیار مطلوب هستند. روشنایی نمایشگر نیز کاملا راضی‌کننده است.

LG G Flex مجهز به یک باتری خمیده 3500 میلی‌آمپرساعت است که به نظر می‌رسد با توجه به رزولوشن پایین‌تر نمایشگر نسبت به G2، حتی از پرچمدار غول کره‌ای که به باتری بسیار خوبش معروف است نیز عملکرد بهتری داشته باشد.
همچون G2، در پشت تلفن انعطاف‌پذیر ال‌جی نیز شاهد یک دوربین 13 مگاپیکسل باکیفیت هستیم که در زیر آن دکمه‌های تغییر حجم صدا و دکمه پاور/قفل صفحه در بین آنها تعبیه شده‌اند. اقدام جسورانه ال‌جی در انتقال دکمه‌های کنترلی به پشت صفحه تحسین بسیاری را برانگیخت و به نظر می‌رسد طراحی این دکمه‌ها نیز در جی‌فلکس بهبود یافته‌اند. تغییری که ایجاد شده آن است که در وسط این دکمه‌ها یک نقطه فلزی قرار داده شده که کار کردن با آنها را آسان‌تر کرده است. همچنین در گوشه سمت راست پایین دستگاه نیز یک اسپیکر مونو وجود دارد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:گوشی جدید , توسط سیبادو

دوربین گوشی‌های هوشمند با گام‌هایی بلند رو به پیشرفت است و با وجود آنکه این زمینه، توسعه خود را مدیون شرکت‌های بزرگ زیادی است اما بیشترین پیشرفت‌ها به لطف نوکیا و اخیرا سونی رقم خورده است. هر ساله ما با سنسورهای بزرگ‌تر، پیکسل‌های بیشتر و بزرگ‌تر، دیافراگم‌های عریض‌تر، لرزش‌گیر اپتیکال و بسیاری ویژگی‌های دیگر مواجه می‌شویم که داشتن حساب هر کدام کار ساده‌ای نخواهد بود. یک خصوصیت که مدت زیادی است کمبود آن به خوبی حس می‌شود امکان زوم مناسب و بدون افت کیفیت در این دوربین‌ها بوده است. در ادامه با ما همراه باشید تا به توضیح یکی از روش‌های مقابله با این مشکل بپردازیم.

 در بسیاری از موارد و سوژه‌های تصویربرداری، موقعیت سوژه به گونه‌ای است که یا شما مجبور خواهید بود از نمای نزدیک‌تری به تصویربرداری از سوژه بپردازید یا اصل و هدف تصویر را از دست خواهید داد. این در حالی است که در صورتی که تنها انتخاب شما تکیه بر زوم دیجیتال سنتی باشد در نهایت با نتیجه جالبی روبرو نخواهید بود. در این حالت بدلیل افزایش مقیاس تصویر برای رسیدن به رزولوشن مورد نظر، بدون توجه به رزولوشن اصلی تصویر با اینکه شیء مورد نظر به میزان دلخواه شما نزدیک به نظر خواهد رسید اما هزینه افت کیفیت آن به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست.

 در زوم دیجیتال سنتی، تصویر توسط پردازش‌های نرم‌افزاری کشیده می‌شود و پس از آن تلاش می‌شود به بهترین شیوه ممکن فضاهای خالی پر گردد. اگرچه به لطف سنسورهای عظیم به کار رفته در برخی دستگاه‌ها نظیر لومیا 1020 نوکیا و سری اکسپریا زد سونی مساله زوم دیگر چندان مشکل ساز نیست اما همه این دستگاه‌ها به جای امید بستن به زوم‌لنزهای ضخیم نظیر آنچه در Galaxy S4 Zoom شاهد بوده‌ایم، بر رزولوشن عظیم خود برای دستیابی به آنچه آن را «بزرگنمایی بدون‌افت» یا  Lossless Zoom می‌خوانیم تکیه می‌کنند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:دوربین گوشیهای لومیبا اکسپریا , توسط سیبادو
ر
 
 

 از بروجن خبر می‌رسد که به رغم بارندگی، دوستداران محیط زیست در این شهرستان مرتفع کشور، کاری بزرگ را سامان داده و چالش پرتاب یا رهاسازی سبزه‌های سفره‌ی هفت سین را به یک فرصت بدل ساختند ...

 سبزه‌هایی که در سطح شهر بروجن و اطراف آن پخش نمی‌شوند ...

   همانطور که دیروز در سیزدهمین روز از نوروز 1393 اشاره کردم، علاوه بر مردم کازرون، بروجنی‌ها در بام ایران هم به استقبال گسترده از سیزده‌بدر رفته بودند که شما هم می‌توانید با تماشای تصاویر موجود در این یادداشت بر صحت گفتار نگارنده مهر تأیید زنید. ظاهراً یکی از سمن‌های محیط زیستی فعال منطقه به نام تسنیم، با کمک شهرداری، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، اداره کل محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری و اعضای هلال احمر در یک اقدام هماهنگ، نه فقط کیسه‌های تجدیدپذیر برای حمل زباله در اختیار گردشگران قرار دادند، بلکه با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان، بلیط‌های رایگانی را در اختیار آن دسته از شهروندانی قرار دادند که زباله‌های خود را مجدداً به محل برمی‌گرداندند و در محیط رها نمی‌ساختند و افزون بر آن، سبزه‌های موجود در سفره‌های هفت سین خود را در میادین شهر و نقاط از پیش معلوم شده، تحویل می‌دادند تا پس از انباشت به کمک شهرداری، تبدیل به کود کشاورزی شود. جالب اینکه یکی از پرورش‌دهندگان اسب در منطقه هم ابراز تمایل کرده بود تا در جمع‌آوری سبزه‌ها مشارکت داشته باشد، چرا که می‌تواند مورد تعلیف اسب‌ها قرار گیرد.    باشد که با گسترش این فرهنگ، شاهد تغییر رفتار شهروندان باشیم و دیگر نظاره‌گر پرتاب یا رهاسازی سبزه‌ها در معابر عمومی شهر یا حاشیه‌ی سکونتگاه‌های انسانی نباشیم.    دست مریزاد به هموطنان سبزاندیشم در بروجن که روح بزرگ مشارکت‌جویانه و مسئولیت‌شناسانه‌ی خود را در یک آبادبوم کوچک وطن به نمایش نهادند.   به نظرم راه ماندگاری آیین‌های کهن این سرزمین همین است که تلاش کنیم تا برخی لکنت‌های موجود را که ممکن است به تشدید مصرف یا تخریب محیط زیست بیانجامد، آرام آرام بر بنیاد موازین محیط زیستی اصلاح کنیم. کاری که امیدوارم در مورد چهارشنبه سوری هم روزی تحقق یابد.
    آمین ...



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:, توسط سیبادو

سرانجام بهترین ساعت و حتی دقیقه‌ آن برای مصرف غذا در طول شبانه‌روز توسط متخصصان کشف شد.
پزشکان بهترین ساعت‌های شبانه‌روز برای خوردن وعده‌های غذایی مختلف را به تازگی شناسایی کرده‌اند.


گفتنی است، کارشناسان زمان مناسب برای خوردن وعده‌ی صبحانه را هفت و یازده دقیقه صبح،‌ ناهار دوازده و سی و هشت دقیقه ظهر و بهترین ساعت برای مصرف شام را شش و چهارده دقیقه عصر معرفی کرده‌اند.

بررسی‌ها نشان غذامی‌دهند، مصرف وعده‌ی شام بعد از ساعت هفت می‌تواند خطری جدی برای سلامت افراد باشد، زیرا افراد در طول شب به دلیل کم‌تحرکی کالری کمتری می‌سوزانند که سبب چاقی، اضافه وزن و به تبع آن ابتلا به انواع بیماری‌ها در درازمدت در آنها می‌شود.

پزشکان این نتایج را با بررسی بر روی داوطلبان و تحت نظر داشتن رژیم غذایی آنها و پیگیری وضعیت سلامت آنها در درازمدت بدست آورده‌اند.

اکثر افرادی که وعده‌های غذایی خود را در حوالی ساعات یاد شده مصرف کرده‌اند از سلامت جسمی بسیار خوبی برخوردار هستند و بیشتر کالری دریافتی روزانه خود را می‌سوزانند.

پزشکان مهم‌ترین وعده‌ی غذایی را وعده‌ی صبحانه معرفی کرده‌اند که می‌تواند انرژی کل روز فرد را تأمین نماید.

وعده‌ی غذایی شام در صورت صرف دیروقت می‌تواند سبب ذخیره‌ی چربی در بدن و افزایش قند خون شود.

پزشکان توصیه می‌کنند بین وعده‌ی شام و زمان خواب افراد باید حداقل سه ساعت فاصله زمانی وجود داشته باشد. 

ارسال در تاريخ پنج شنبه 14 فروردين 1393برچسب:, توسط سیبادو

پرتاب زباله از راه دور درون سطل زباله یکی از کارهای لذت بخشی است که از پشت میز انجام می دهیم! اگر نشانه گیری خوب باشد، از شر زباله راحت شده ایم. اما اگر خوش شانس نباشیم پس از یک پرتاب و نشانه گیری ناموفق، باید از جای خود بلند شویم و به سمت زباله برویم و آن را برداشته و داخل سطل بیاندازیم.

  داستان این بدشانسی و تنبلی باعث جرقه زدن ایده ای در ذهن یک طراح خوش ذوق ژاپنی شده است. این طراح که FRP نام دارد برای خود یک سطل زباله هوشمند طراحی کرده که زباله را در هوا مسیر یابی می کند.
 این سطل زباله هوشمند به کمک یک دوربین و یک سنسور کینکت می تواند زباله های پرتاب شده در فضا را تشخیص دهد. پس از شناسایی زباله در هوا محاسبه می کند که زباله در چه مکانی فرود می آید و نتیجه این محاسبه را به سطل زباله ارسال می کند. اکنون ماموریت سطل زباله شروع می شود. به کمک چرخ هایی که زیر آن تعبیه شده به سمت زباله حرکت کرده و آن را شکار می کند.
 دیگر مهم نیست که نشانه گیری شما چه قدر قوی باشد و یا اینکه چه قدر خوش شانس باشید که زباله در سطل بیفتد. تنها کافی است در هر نقطه ای که نشسته اید زباله را به هوا بیاندازید و بقیه را به این سطل زباله هوشمند بسپارید.
 طرح این سطل در حال تکامل بیشتر است و فعلا آنقدرها هم دقیق و سریع عمل نمی کند اما طراح آن امیدوار است که سرعت و دقت آن را بهبود ببخشد و بعد از آن به فکر رساندن این محصول به خط تولید تجاری خواهد بود.
 
ارسال در تاريخ چهار شنبه 13 فروردين 1393برچسب:سطل زباله هوشمند زباله هوا شکار , توسط سیبادو


شاید از این عمل تعجب کنید و ارتباطی بین این دو کار نیابید. اما جالب است بدانید (ترفندستان) که این کار پایه و اساسی کاملاً علمی دارد، چرا که همان طور که می‌دانید به طور کلی در اجسام مختلف به دلیل لرزش طبیعی مولکول‌ها، جریان برق به راحتی از آنها عبور نمی‌کند. این مشکل در اجسام رسانا کمتر است، زیرا مولکول‌ها به شکل منظم قرار می‌گیرند و جریان راحت‌تر عبور می‌کند، اما برای ابر رسانا کردن باید جسم رو سرد نمود تا لرزش مولکول‌ها کمتر شود (این لرزش هیچ‌گاه صفر نخواهد شد، مگر در صفر مطلق یعنی 273- درجه سانتیگراد که البته تا امروز دست‌نیافتنی باقی مانده است)، در نتیجه سرعت و کیفیت عبور جریان بهتر خواهد شد. دلیل بهتر کار کردن CPU در درمای پایین نیز همین موضوع است.
این موضوع عملاً بر روی باتری یک لپ‌تاپ HP تست شد. باتری که پس از یک‌سال‌ونیم کارکرد، تنها به مدت 10 دقیقه شارژ را نگه می‌داشت، پس از اجرای این ترفند، پس از اولین شارژ توانست 45 دقیقه و در دفعات بعدی تا 1.5 تا 2 ساعت شارژ را نگاه دارد.
از این موضوع و به نوعی نوآوری می‌توان حتی در مورد هارددیسک هم استفاده کرد، بدین صورت که هارددیسک خود را 10 تا 15 ساعت در فریزر فریز نمایید و سپس آن را وصل نمایید.
لازم به ذکر است تا باتری شما دچار مشکل نشده است این ترفند را بر روی آن اجرا نکنید. همچنین این ترفند تنها بر روی باتری لپ‌تاپ تست شده است، طبعاً امکان این کار بر روی همه باتری های لوازم الکترونیکی یا خود آنها وجود ندارد، مگر دستگاه‌هایی که ساختاری همانند باتری‌های لپ‌تاپ داشته باشند.باتری خراب لپ تاپ خود را بار دیگر جان دهید و دوباره برای مدت ها از آن استفاده کنید

  باتری‌های معمولی لپ‌تاپ نیز همانند سایر وسایل الکترونیکی برای خود عمر مشخصی دارند. این باتری‌ها معمولاً پس از 1 تا 2 سال کار مداوم، کارایی اصلی خودشان را از دست می‌دهند و در نهایت تنها می‌توانند 10 تا 15 دقیقه شارژ خود را حفظ کنند. در صورتی که باتری لپ‌تاپ شما نیز به این بلا دچار شده است پیش از هر اقدام دیگری دست نگاه دارید و این ترفند واقعاً اعجاب‌انگیز با روشی اعجاب‌انگیزتر را بر روی باتری خود را اعمال کنید! چرا که با این کار می‌توانید جان دوباره‌ای به باتری ببخشید و به نوعی آن را احیا کنید ، با این ترفند باتری می‌تواند 1 الی 2 ساعت شارژ خود را نگه دارد و دیگر نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید.
 برای این کار ، روش کار را بدون ترس و واهمه انجام دهید:
کافی است باتری را به مدت 14 الی 15 ساعت در داخل فریزر قرار دهید!
تا باتری لپ تاپ شما کاملأ فریز شود!
سپس باتری را 3 الی 4 بار شارژ و دشارژ نمایید.
اکنون باتری لپ‌تاپ شما پس از گذراندن یک خواب زمستانی جان تازه‌ای پیدا کرده است و می‌تواند بیش از گذشته برای شما کار کند.
 
ارسال در تاريخ چهار شنبه 13 فروردين 1393برچسب:, توسط سیبادو

یکی از گیاهان نام آشنا برای ایرانی‌ها، اسپند است. دانه این گیاه در خانه سوزانده می‌شود و دود غلیظ آن برای ضدعفونی هوا ، دور کننده حشرات، خوشبوکننده فضا و به باور برخی حتی خنثی کردن چشم‌زخم و... مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 علاوه بر تمام این موارد، در آسیا از دانه‌های اسپند به عنوان ضدانگل، کرم‌کش و کشنده آمیب استفاده می‌کنند. اسپند در سایر کشورها نیز طرفدار دارد؛ مردم یونان از اسپند به عنوان قاعده‌آور، کرم‌کش، مسکن و خواب‌آور استفاده می‌کنند.
در گذشته در هند برای سفلیس و در آفریقا نیز برای تب از اسپند استفاده می‌کردند، گرچه مصرف خوراکی این گیاه می‌تواند مسموم‌کننده باشد، اما بعضی از افراد محلی در این کشورها هنوز از آن برای درمان آسم، کولیک، تب، سنگ‌های صفراوی، سکسکه، زردی، مالاریا، دردهای عصبی، پارکینسون، افتادگی رحم، روماتیسم و بیماری‌های ادراری تناسلی استفاده می‌کنند.
اسپند برای افراد گرم مزاج مضر است و اگر افرادی که مزاج گرم و خشک دارند، حتی مقادیر کمی از آن را بخورند دچار مشکل خواهند شد. اگر جوشانده اسپند را صاف‌کرده با عسل و روغن کنجد بنوشید، به شدت حالت تهوع ایجاد می‌کند. این گیاه در افراد گرم مزاج باعث سردرد و حالت تهوع می‌شود.
عوارض جانبی
معمولاً از گیاه اسپند بیشتر به عنوان خوشبوکننده هوا استفاده می‌شود و شکل خوراکی آن کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد، چرا که مصرف ناصحیح آن باعث عوارضی چون تشنج، تهوع، سکسکه، ترشح بیش از حد بزاق و تضعیف سیستم اعصاب مرکزی می‌شود.
سمی بودن این گیاه به اندازه‌ای است که حتی حیوانات هم با مصرف آن دچار مسمومیت می‌شوند و مواردی از مرگ و میر حیوانات نیز گزارش شده است. در قدیم برای کاهش تأثیر میزان سم گیاه اسپند آن را چند بار در آب خیس می‌کردند.
ارسال در تاريخ چهار شنبه 13 فروردين 1393برچسب:, توسط سیبادو


رزماری نه تنها برای درد میگرن موثر است بلکه روغن این گیاه می‌تواند به عنوان درمانی طبیعی برای بهبود دردهای التهابی مفاصل و دردهای عضلانی مورد استفاده قرار گیرد.

  رزماری گیاهی مدیترانه‌ای است که علاوه بر کاربرد فراوان آن دراشپزی به عنوان یک گیاه شفابخش و درمان کننده انواع بیماری‌ها کاربرد دارد. گیاه معطر رزماری بعنوان چاشنی در غذاهای مختلف شامل انواع سوپ‌ها، سس‌ها و خورش‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از health diaries، در مورد کاربردهای پزشکی مفید و بیشمار این گیاه که برگ‌هایی سوزنی شکل با گل‌هایی صورتی، آبی یا بنفش رنگ دارد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: - پیشگیری از سرطان: گروهی از ترکیب‌های موجود در رزماری خاصیت ضد سرطانی دارند که در مطالعات مختلف تاثیر آن روی سرطان‌های پستان، پروستات، پوست و روده بزرگ مشاهده شده است.

تقویت حافظه:
رزماری مدت‌ها است که به دلیل ویژگی‌ تقویت حافظه شناخته شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این گیاه دارای «اسید کارنوسیک» است که در حفظ سلامت اعصاب و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر موثر است. همچنین بوییدن این گیاه در تقویت حافظه نقش دارد.




ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ چهار شنبه 13 فروردين 1393برچسب:اشپزی میگرن تسکین درد بخور , توسط سیبادو


همه ما در هر سنی سردرد را تجربه می کنیم. شاید بتوان گفت سردرد، علت عمده غیبت دانش آموزان از مدرسه یا کارمندان از کار است. به گزارش سایت «MSN» به محض احساس سردرد و قبل از این که روز شما مختل شود، یکی از نکات زیر را امتحان کنید.

 
نقاط حساس را فشار دهید:روی پیشانی ۲ نقطه حساس وجود دارد که با فشار دادن آن سردرد تسکین می یابد. یکی روی پیشانی است. شست خود را بین چشم ها فشار دهید در حالی که شست و انگشت اشاره دست دیگر را روی خط مو فشار می دهید، نقطه دوم بین شست و انگشت اشاره است که باید با شست مخالف به آن فشار وارد کنید.

نعناع یا سیب سبز بو کنید:استنشاق بوی نعناع سردردهای تنشی را از بین می برد. بو کردن سیب سبز نیز مفید است.

قهوه بخورید: نوشیدنی های کافئین دار از افزایش سردرد پیشگیری می کند.

نفس بکشید: تنش علت شایع میگرن است از این رو تمرین هایی را برای آرام بخشی انجام دهید. به عنوان نمونه در حالی که چشم هایتان بسته است با آرامش نفس عمیق بکشید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:تسکین درد سردرد بهترین راه آسان , توسط سیبادو

روان‌شناسان در زمینه بهبود حافظه، مطالعات فراوانی کرده‌اند تا بتوانند به دغدغه‌های افرادی که نگران افت عملکرد حافظه‌شان هستند، پاسخ مناسبی بدهند. نکته‌هایی که در ذیل ارائه می‌شود، نتیجه تحقیقات روان‌شناسان است که می‌تواند حافظه‌تان را تقویت کند.

 توجهتان را بر مواردی که مطالعه می‌کنید، متمرکز کنید

توجه، یکی از مۆلفه‌های مهم حافظه است. برای انتقال حافظه از حافظه کوتاه مدت به بلندمدت، نیاز است که شما به صورت فعال به اطلاعاتی که مطالعه می‌کنید، توجه کنید. سعی کنید در مکانی مطالعه کنید که چیزهایی مثل تلویزیون و تفریحات دیگر وجود نداشته باشد که بتواند حواس شما را پرت کند. با در نظر گرفتن ساعت‌های منظم برای مطالعه، از با شتاب یادگرفتن اجتناب کنید
به گفته ژورک، روان‌شناس تربیتی، مطالعه در چند جلسه به شما زمان کافی برای پردازش اطلاعات را می‌دهد. محققان نشان داده‌اند دانشجویانی که به صورت منظم مطالعه می‌کنند، بهتر از دانشجویانی که در یک جلسه طولانی و ماراتنی مطالعه می‌کنند، اطلاعات را به خاطر می‌آورند.
اطلاعات مورد مطالعه را سازماندهی کنید
سعی کنید مفاهیم و اصطلاحات مشابه را با هم گروه‌بندی کنید یا طرح کلی از یادداشت‌هایتان و آنچه خوانده‌اید را داشته باشید تا به گروه‌بندی کردن مفاهیم مرتبط کمک کنید.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ سه شنبه 12 فروردين 1393برچسب:, توسط سیبادو


اگر فیلم تحت تعقیب را دیده باشید احتمالا به خاطر دارید که در آن کسانی که زخمی می‌شدند با خوابیدن در یک حمام مخصوص که از آب و یک پودر آماده می شد به سلامت کامل بر می‌گشتند. تا رسیدن به آن فناوری هنوز فاصله زیادی داریم ولی تا کنون نیز پبشرفت‌های زیادی در زمینه درمان زخم‌های ناشی از گلوله صورت گرفته یکی از آن‌ها این اسفنج‌های قابل تزریق هستند. در حقیقت خونریزی شدید و غیر قابل کنترل عامل 80 درصد از مرگ‌های صحنه‌های نبرد است. تقریبا به همین میزان نیز مرگ‌های در حین درمان به دلیل عدم موفقیت در بند آوردن خون با رگ بند‌ها اتفاق می‌افتد، در واقع مشکل تنها عدم توانایی پزشکان در بستن یک پارگی در رگ است. حال شرکت RevMedX روشی را توسعه داده که به گفته‌ی آن‌ها می‌توند روشی جایگزین برای نجات جان کسانی باشد که دچار خونریزی شدید شده اند.

 به عنوان مثال در جنگ عراق و افغانستان حدود 5000 نفر کشته و ده برابر همین میزان زخمی شدند که بسیاری از مرگ‌های رخ داده به دلیل عدم امکان در کنترل خونریزی بوده است. تجربه‌ی کنترل خونریزی ناشی از گلوله و درمان‌های اورژانسی آن نیز در میدان نبرد بسیار وحشت آور است و به نوعی بدترین نوع زخم به شمار می‌رود. یکی از بدترین موارد پزشکی پاره شدن رگ‌های اصلی در محل اتصال اعضا به یکدیگر است که هم خونرسانی به عضو را ناممکن می‌کند و هم باعث از دست رفتن خون بیمار می‌شود.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ دو شنبه 11 فروردين 1393برچسب:ترمیم زخم گلوله , توسط سیبادو

یکی از بزرگترین مشکلات بشریت در عصر حاضر تامین انرژی مورد نیاز خود است. مشکلی که بیشتر سرمایه گذاری‌های سیاسی، اقتصادی و فناوری بر روی آن انجام گرفته است تا شاید بتوان راهی برای پاسخگویی به نیاز روزافزون بشر به انرژی یافت. همجوشی هسته‌ای یکی از روش‌هایی است که اگرچه تاکنون موفقیت زیادی را کسب نکرده ولی در صورت موفقیت احتمالی، پایانی خواهد بود بر مشکلات بشریت، می‌توان تصور کرد زمانی را که از فقیرترین کشورها تا ثروتمند ترین کشورها مشکلی در تامین انرژی مورد نیاز خود نداشته باشند. در ادامه با ما باشید تا از راز این گروه را در موفقیت تولید انرژی از هم جوشی هسته‌ای را آگاه شوید.

 گروهی از دانشمندان در آزمایشگاه ملی LLNL در کالیفرنیا گامی دیگر در استفاده از انرژی همجوشی هسته‌ای با استفاده از روش‌های توسعه داده شده برای ساخت بمب‌های هیدروژنی بر داشته اند. این خبر که نخستین بار در شماره‌ی 12 (فوریه) مجله‌ی Nature به چاپ رسیده است بیان می‌کند که این پژوهشگران با استفاده از یکی از قدرتمندترین لیزرهای جهان توانسته‌اند واکنش‌های همجوشی هسته‌ای را به صورت کنترل شده‌ای ایجاد کرده و از سوخت قرار گرفته در آن انرژی به دست بیاورند.

دسترسی به انرژی همجوشی هسته‌ای به صورت کنترل شده برای دانشمندان شبیه به قله موفقیت است. از زمان اولین همجوشی هسته‌ای ایجاد شده به دست بشر که در سال 1951 برای ساخت سلاح و در آزمایشی موسوم به boosted fission weapon انجام گرفت، دانشمندان و مهندسان بی وقفه در پی راه حلی برای استفاده از این انرژی نامتناهی برای امور صلح آمیز بودند.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:تامین انرژی جوشی هسته , توسط سیبادو

بشر امروزه با بحران‌های زیادی پیرامون رشد بیش از حد جمعیت روبروست. سوخت‌های فسیلی هم کم کم رو به اتمام هستند و از هم اکنون افزایش قیمت نفت نگرانی‌های زیادی را در خصوص تامین انرژی جهان پدید آورده است. از سوی دیگر بحران گرسنگی در کشورهای فقیر که از قضا نرخ رشد جمعیت بالاتری هم دارند هر روز بیش از پیش به چشم می‌آید. یکی از راه حل‌هایی که برای تامین انرژی مطرح شده است استفاده از سوخت‌های زیستی است. سوخت‌هایی که از گیاهان تامین می‌شود، گیاهانی که می‌توانند جای خود را به گیاهان خوراکی بدهند تا به جای بحران انرژی مساله ی گرسنگی حل شود. این مساله بهانه‌ای شده تا پژوهشگران به دنبال راه حلی برای حل همزمان این دو معضل جهانی باشند.

 پژوهشگران SRBC معتقدند که راه حل این موضوع در آبیاری گیاهان بیابانی به کمک آب دریاست، در نتیجه می‌توان زمین‌های زراعی را به کشت مواد غذایی و منابع محدود آب را نیز برای مصارف ضروری تری به کار برد. این پژوهش که توسط بویینگ و چند شرکت بزرگ دیگر پشتیبانی می‌شود به دنبال راه حلی است تا بتواند سوختی زیستی با 50 تا 80 درصد تولید کربن کمتر تولید کند، برای این کار آن‌ها قصد دارند از گیاهی به نام halophytes استفاده کنند که مقاومت بالایی برابر مقادیر بالای نمک دارد و به خوبی می‌تواند شرایط بیابانی را تحمل کند. این پژوهشگران دریافته اند که دانه ی halophytes حاوی روغنی است که می‌تواند برای ساخت سوخت‌های زیستی به کار رود ضمن این که کل بوته‌ی این گیاه می‌تواند به سوخت زیستی تبدیل شود.
برای آزمودن این یافته در عمل، تیم SRBC قصد دارد طی سال‌های آتی اکوسیستمی مصنوعی بسازد که در آن با استفاده از خاک ماسه‌ای بیابان halophyte‌ها را پرورش دهند. این اکوسیستم از آب آلوده مزارع پرورش ماهی و میگو برای آبیاری گیاهان استفاده می‌کند.
این پروژه که امارات متحده ی عربی یکی از اعضای اصلی آن به شمار می‌رود در صورت موفقیت تاثیر جدی بر صنعت سوخت‌های زیستی خواهد داشت. 97 درصد سطح آب موجود در زمین در اقیانوس ها است و 20 درصد سطح زمین را نیز بیابان‌ها به خود اختصاص داده اند که می‌توانند برای کشت این گیاهان به کار روند.
گویا انرژی ساکنان زمین در آینده نیز از بیابان‌ها تامین خواهد شد این بار نه در عمق خاک بلکه در سطح آن و به وسیله ی خود گیاهان!
 
ارسال در تاريخ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:تولید سوخت گیاهان , توسط سیبادو
اگر شما از کاربران نرم‌افزار Skype در سیستم عامل Mac هستید و قصد اسباب‌کشی به ویندوز را دارید، شاید از دست دادن تاریخچه‌ی مکالمات‌تان در این نرم‌افزار برای‌تان خوش‌آیند نباشد و مایل باشید این تاریخچه را حفظ کنید.
 اگر شما از کاربران نرم‌افزار Skype در سیستم عامل Mac هستید و قصد اسباب‌کشی به ویندوز را دارید، شاید از دست دادن تاریخچه‌ی مکالمات‌تان در این نرم‌افزار برای‌تان خوش‌آیند نباشد و مایل باشید این تاریخچه را حفظ کنید. در این ترفند نحوه‌ی پشتیبان‌گیری از تاریخچه‌ی مکالمات Skype و نحوه‌ی استفاده از آن در ویندوز را برای شما شرح می‌دهیم.

 بدین منظور:

در سیستم عامل Mac به پنجره‌ی Finder رفته (ترفندستان) و از منوی Go گزینه‌ی Home را انتخاب کنید.
اکنون مسیر زیر را دنبال کنید:
Library > Application Support > Skype
حال فایل main.db را کپی کرده و در محلی ذخیره کنید.
اکنون در ویندوزی که قصد دارید این تاریخچه را به آن انتقال دهید کلیدهای ترکیبی Win+R را بزنید.
عبارت زیر را در کادر Run وارد کرده و Enter بزنید:
%appData%/Skype
حال به دنبال پوشه‌ای که هم‌نام با نام کاربری شما در Skype است بگردید.
فایل main.db که قبلا ذخیره کرده‌اید را به این پوشه انتقال دهید و جایگزین فایل موجود کنید.
اکنون اگر در ویندوز وارد حساب Skype خود شوید تاریخچه‌ی مکالمات خود را مشاهده می‌کنید.

 
ارسال در تاريخ شنبه 9 فروردين 1393برچسب:انتقال تاریخچه‌ی مکالمات نرم‌افزار Skype سیستم عامل Windows , توسط سیبادو


آیا می‌خواهید برج ایفل را از نمای نزدیک‌تری ببینید اما نمی‌توانید در پاریس به این خواسته‌تان دست یابید؟ نقشه گوگل برای نمایش تصاویر مجازی در خدمت شما است. البته همه چشم اندازها از طریق این ویژگی در اختیار شما قرار نمی‌گیرند چرا که برخی از نقاط به دلیل مسائل امنیتی از سوی دولت‌های مربوطه محو و نامشخص می‌گردند. در ادامه 10 مورد از مهم‌ترین مکان‌های غیرقابل مشاهده ر روی نقشه گوگل را معرفی خواهیم کرد.

 اگر بخواهید شهرها یا خیابان‌های کشور کره شمالی را از طریق نقشه گوگل مشاهده کنید، این خواست امکان پذیر نخواهد بود. همچنین کاخ سلطنتی هلند و حتی نیروگاه واقع در محوطه دانشگاهی در نیویورک نیز دور از دسترس می‌باشند.

 دیانا ییک (Deanna yick) ، سخن گوی گوگل در این زمینه می‌گوید:

 تصاویر ماهواره‌ای و محیطی موجود در گوگل ارث و گوگل مپ هر دو از طریق منابع عمومی و تجاری تامین می‌گردند. ما موظف هستیم به قوانین کشورها توجه کرده و بنابر خواست آنها عمل کنیم. بعضی از کشورها تصاویر خاصی را محو کرده و سپس آنها را در اختیار ما قرار می‌دهند.

 



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:مکانهای گوگل نمیتوان دید , توسط سیبادو

۲۰ سال از فعالیت کوئنیگسگ می‌گذرد و این خودروساز سوئدی به مناسبت ۲۰اُمین سالگرد تأسیس خود خود قصد دارد تا ابرخودروی آگرا One:1 را در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ به نمایش بگذارد. این خودرو با حداکثر سرعت ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت و قدرت ۱۳۴۱ اسب بخار، چیزی فراتر از یک ابرخودرو خواهد بود.

 کوئنیگسگ ۲۰اُمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد و به همین سبب این متخصصان سوئدی با معرفی خودروی جدید خود به نام آگرا One:1 در نمایشگاه خودروی ۲۰۱۴ ژنو، ابرخودروها را وارد مرحله‌ی جدیدی خواهند کرد. در واقع به خاطر اینکه این خودرو اولین خودروی تولیدی است که یک مگاوات نیرو (۱۳۴۱ اسب بخار) و نسبت نیرو به وزنِ یک به یک (کیلوگرم به اسب‌بخار) دارد، از ابرخودرو فراتر رفته و در واقع «اولین مگاخودروی دنیا» است.
این موشکِ جاده‌ای نیروی خود را از یک موتور دوقلوی توربوشارژ ۵ لیتری V8 می‌گیرد که خروجی آن نیروی ۱۳۴۱ اسب بخار و گشتاور ۱۳۷۱ نیوتن‌متر است. تمامی این نیروها از طریق یک جعبه‌دنده‌ی هفت سرعته دوکلاچه و یک دیفرانسیل الکترونیکی به چرخ‌ها انتقال داده می‌شود. درحالی‌که کوئنیگسگ مدعی است که در هنگام تولید One:1 حداکثر سرعت، عامل مورد توجه نبوده، ولی این خودرو در شبیه‌سازی خود رکوردی با حداکثر سرعت حدود ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت دارد که این خودرو را تبدیل به سریع‌ترین خودروی تولیدی دنیا می‌کند.
کوئنیگسگ می‌گوید به جای سرعت، بر روی اینکه One:1 یک «خودروی متمرکز بر روی مسیر» باشد، کار شده است. این خودروساز سوئدی مدعی شده است که با وجود نیروی رو به پایین به میزان ۶۱۰ کیلوگرم از طریق باله‌ی اکتیو عقب و فلپ‌های جلو سمت راست و چپ در سرعت ۲۵۸ کیلومتر بر ساعت، One:1 با استفاده از لاستیک‌های مجاز، نیروی کرنرینگ (نیروی ایجادشده توسط لاستیک خودرو در هنگام دور زدن) معادل ۲G خواهد داشت. علاوه بر این‌ها، ارتفاع خودرو، تعدیل‌کننده‌ها و نسبت کمک‌فنرها متناسب با سرعت خودرو تنظیم می‌شوند. شاسی خودرو با استفاده از GPS می‌تواند جاده‌ی پیشِ رو را پیش‌بینی کرده و حتی راننده می‌تواند از طریق ارتباط نسل سوم که داده‌های خودرو رو به یک اپلیکیشن آیفون می‌فرستد، بعداً و از راه دور آن‌ها را مطالعه کند.
به نظر می‌رسد که One:1 همانند بوگاتی ویرون، جهشی در صنعت خودرو باشد. در هر صورت هنوز کسی در خارج از کوئنیگسگ این خودرو را نرانده است.
 
ارسال در تاريخ پنج شنبه 7 فروردين 1393برچسب:مدل جدید کوئنیگسگ , توسط سیبادو